Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017

ΣΙΣΕΜΑ:Δελτίο τύπου σχετικά με τα σεμινάρια του συστήματος ψύξης των αυτοκινήτων



ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΜΗΧΑΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ- ΑΤΤΙΚΗΣ 

ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΛΑΜΑΝΑΣ 7 & ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΟΥ 47  ΚΟΛΩΝΟΣ  Τ.Κ. 10441 ΤΗΛ.: 210 5225233 - FAX: 210 5248060 6936670388 e-mail:sisema.silogos@gmail.com info@sisema.gr Ιστοσελίδα: www.sisema.gr              Facebook:ΣΙΣΕΜΑ
 
Αριθ. Πρωτ. 4840                                                                               Αθήνα ,  14-06-2017
_______________________                                                              _________________________

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Βρισκόμαστε στην αρχή του καλοκαιριού κάτι που εποχιακά υποτίθεται πως ευνοεί τον κλάδο του αυτοκινήτου. Καθόλου τυχαία λοιπόν κάποιοι που τυχοδιωκτικά κινούνται
γύρω από τον κλάδο, μη χάνοντας ευκαιρία να βγάλουν χρήματα στις πλάτες μας και κυρίως εις βάρος μας, διάφοροι διοργανωτές σεμιναρίων, ινστιτούτα  όπως αποκαλούνται. Εκμεταλλευόμενοι την ανυπαρξία του κράτους στην τεχνική εκπαίδευση, ερμηνεύοντας όπως τους συμφέρει ένα ευρωπαϊκό κανονισμό που απευθύνεται στους ψυκτικούς, με το έτσι θέλω να βρει εφαρμογή και στους μηχανικούς και ηλεκτρολόγους αυτοκίνητων.
Σε κάνει να αναρωτιέσαι, αυτά τα σεμινάρια με τι ύλη άραγε γίνονται; Την γνωρίζει το υπουργείο η έχει υπαγορευτεί από τα συμφέροντα; Μήπως μέσα από την κινδυνολογία και τρομοκρατία ότι οι εταιρίες δεν θα προμηθεύουν φρέον τους συναδέλφους ή ότι θα πέσουν υψηλά πρόστιμα εάν δεν έχεις την 
πιστοποίηση που τελικά τώρα έγινε βεβαίωση, αναγκάζοντας τους συναδέλφους να πραγματοποιήσουν τα συγκεκριμένα σεμινάρια με το αζημίωτο βέβαια, που πλέον τώρα τα κάνουν και με τηλεεκπαίδευση. Βέβαια τέτοιου είδους σεμινάρια έχουν γίνει και όλοι μας έχουμε αποδεικτικά για την ‘’ποιότητα’’ της επιμόρφωσής που μας προσφέρουν.  Χρειαζόμαστε μια επιμόρφωση που να είναι αναγκαία για την τεχνική κατάρτιση μας, από κρατικό φορέα χωρίς κόστος για το κλάδο. Χωρίς να παρεισφρύουν διάφοροι τυχοδιώκτες που θέλουν να ‘’ξεζουμίζουν’’ τους συναδέλφους. Έτσι δεν υπάρχει η υλική βάση να δημιουργείται μια βιομηχανία πιστοποιήσεων στην ουσία χωρίς αντίκρισμα.
Τι μας λέει ο κανονισμός,  “Τη συμμόρφωση προς το ελάχιστο απαιτήσεων που ορίζονται στον παρόντα κανονισμό θα πρέπει να διασφαλίζουν όργανα βεβαίωσης οριζόμενα όπως προβλέπεται, τα οποία με τον τρόπο αυτό συμβάλλουν στην αποτελεσματική και αποδοτική αμοιβαία αναγνώριση βεβαιώσεων σε ολόκληρη την Κοινότητα”. 
Κάποιοι που μυρίστηκαν ότι θα ανοίξουν δουλειές, για να εκμεταλλευτούν το
κενό του νόμου ερμηνεύοντας τον κατά το δοκούν πήραν πιστοποιήσεις από Κύπρο με βάση την οδηγία που αναφέρει ότι, “Τα κράτη μέλη αναγνωρίζουν αμοιβαίως βεβαιώσεις κατάρτισης εκδιδόμενες σε άλλα κράτη μέλη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3΄΄. Πατάνε επίσης στην οδηγία 307/2008 η οποία αναφέρει ‘’Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 307/2008 της Επιτροπής, της 2ας Απριλίου 2008 , για τη θέσπιση, σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 842/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, ελάχιστων απαιτήσεων για προγράμματα κατάρτισης και των όρων αμοιβαίας αναγνώρισης βεβαιώσεων κατάρτισης προσωπικού, όσον αφορά συστήματα κλιματισμού με φθοριούχα αέρια θερμοκηπίου, εγκαταστημένα σε ορισμένα μηχανοκίνητα οχήματα’’
Δηλαδή δεν γίνεται αναφορά για τα επιβατικά οχήματα που φέρουν κλιματισμό για τους επιβάτες αλλά για τα σταθερής ψύξης φορτηγά-ψυγεία, για αυτό και αναφέρεται σε ορισμένα μηχανοκίνητα οχήματα.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο κλάδος με τα σωματεία και τους συναδέλφους να ανεχτούν να γενικευθεί. Έτσι ανοίγει η πίσω πόρτα για υποβάθμιση των πτυχίων μας, μετατρέποντας διάφορα εξαρτήματα του αυτοκινήτου σε εξειδίκευση. Μια εξειδίκευση που λειτουργεί σαν Δούρειος Ίππος και για τα πτυχία αλλά και για την οικονομική επιβάρυνση που μεγαλώνει με τα χρόνια στον κλάδο. Το πτυχίο μας έχει την ισχύ της επισκευής όλων των μερών του αυτοκινήτου και όχι επιλεκτικά, το λέει ξεκάθαρα ο νόμος 3534/2007 άρθρο 20 παράγραφος 3 ποια επακριβώς είναι τα αντικείμενα που ασχολείται ο επισκευαστής. Εξάλλου η διαχείριση του ψυκτικού υγρού γίνεται με συγκεκριμένα μηχανήματα χωρίς να υπάρχει περίπτωση να διαφύγει στην ατμόσφαιρα τίποτε, που είναι και το ζητούμενο και πολύ σωστά πρέπει να διαφυλάξουμε. Θέλουμε να μας πουν αυτοί οι κύριοι που προτρέπουν σε αυτά τα σεμινάρια για την απόκτηση βεβαίωσης, τι γίνεται όταν ένα αυτοκίνητο τρακάρει και το ψυκτικό υγρό  διαχέεται στην ατμόσφαιρα ή όταν παθαίνει βλάβη στην εθνική σπάει ένας σωλήνας κτλ; Ρωτάμε λοιπόν, σώζουν το περιβάλλον τα σεμινάρια που έκαναν οι επισκευαστές; Μετά από 2ετή συνεχή δική μας παρέμβαση του ΣΙΣΕΜΑ, οι επιμορφωτές αλλάξανε τον όρο από πιστοποίηση σε βεβαίωση, πάντα με το αζημίωτο φυσικά, συνεχίζοντας να κάνουν αυτά τα ψευδό-σεμινάρια. Το θράσος τους με την συνέχιση της κοροϊδίας πηγάζει και από την άρνηση της πλειοψηφίας της ΕΟΒΕΑΜΜ να πάρει θέση για το ζήτημα αυτό, που μετά από δική μας 2ετή παρέμβαση ακόμα αρνείται να βγάλει καταδικαστική ανακοίνωση, κίνηση που μόνο ερωτηματικά μπορεί να αφήσει για την άρνηση των 2 και πλέον ετών. Εδώ να επισημάνουμε και την αμέλεια της ομοσπονδίας που έπρεπε από το 2008 να έχει δηλώσει με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία το ζήτημα για όσων έχουν την εμπειρία της επισκευής και συντήρηση ψύξης στο αυτοκίνητο να παίρνουν την πιστοποίηση χωρίς σεμινάρια και μάλιστα δωρεάν. Κάτι που θα ήταν εξαιρετικά εύκολο γιατί το αποδεικνύει η άδεια άσκησης επαγγέλματος. Όμως με ευθύνη της πλειοψηφίας της ΕΟΒΕΑΜΜ δεν έκανε απολύτως τίποτα, με αποτέλεσμα το σημερινό αλαλούμ . Έμπειροι και καλά δασκαλεμένοι σε τέτοιου είδους τερτίπια που ξέρουν καλά να κάνουν, πχ όπως χάθηκε και η κάρτα καυσαερίων από τα συνεργεία, για να μην θυμηθούμε τις πιστοποιήσεις για τους απενεργοποιημένους καταλύτες κλπ.
Ο τρόπος λειτουργίας της ΕΟΒΕΑΜΜ υιοθετώντας τον κυβερνητικό συνδικαλισμό λειτουργεί σαν Δούρειος Ίππος στον κλάδο του αυτοκινήτου με πολλαπλά οφέλη από τη μια για τα συμφέροντα και τους διάφορους σωτήρες του κλάδου , και από την άλλη  με μόνιμους χαμένους τους επισκευαστές. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να επιλέξουν να μην κάνουν αυτά τα σεμινάρια δεν έχουν απολύτως κανένα αντίκρισμα τουλάχιστον όπως έχουν αυτή την στιγμή τα πράματα. Να γυρίσουν την πλάτη στις  συμβιβασμένες ηγεσίες ΕΟΒΕΑΜΜ-ΓΣΕΒΕΕ, να συσπειρωθούν γύρω από το σωματείο μας το ΣΙΣΕΜΑ να παλέψουμε ενάντια σε αυτήν την πολιτική που αφανίζει τον κλάδο και το μέλλον των επισκευαστών.

Με εκτίμηση


Ο Πρόεδρος                                                                          Ο Γ. Γραμματέας
Μόφορης Γρηγόριος                                                            Φραγκιουδάκης Αναστάσιος