Σε ρότα βύθισης συνέχισε στο 10μηνο (Γενάρης - Οκτώβρης) του 2013 ο όγκος των πωλήσεων από τα κάθε είδους λιανικής, σε μια εξέλιξη που αντανακλά την πτώση των λαϊκών εισοδημάτων και του επιπέδου της κατανάλωσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ) ο μέσος ρυθμός υποχώρησης έφτασε σε 9,2% και διαχέεται σε όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες καταστημάτων. Η πτώση στα καταστήματα ειδών διατροφής διαμορφώνεται σε 9,9%, στα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων σε 6,4% και στα «λοιπά καταστήματα» σε 9,4%. Σε ό,τι αφορά στις επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων εμφανίζονται τα παρακάτω ποσοστά πτώσης: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ): 10,1%, πολυκαταστήματα: 13,8%, ένδυση - υπόδηση: 4,7%, φαρμακευτικά - καλλυντικά 13,5% κ.ά.
Η κατρακύλα συνεχίστηκε με αντίστοιχους ή και ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς και κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), ο «εορταστικός τζίρος» κυμάνθηκε στα 6,8 δισ. ευρώ και ήταν μειωμένος 10% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα (2012). Ολοφάνερα προκύπτει το γεγονός ότι οι διάφορες «τεχνικές πωλήσεων», το άνοιγμα των καταστημάτων μέχρι και αργά το βράδυ, η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας στο λιανεμπόριο, είναι μέτρα που στοχεύουν στη συγκέντρωση της επιχειρηματικής πίτας και των κερδών σε ολοένα και λιγότερα χέρια.
Να σημειωθεί το γεγονός ότι στην τελευταία 4ετία (2009 - 2012) η συρρίκνωση του όγκου λιανικών πωλήσεων ξεπέρασε το 45%, με ρυθμούς υπερδιπλάσιους από αυτούς της βύθισης του ΑΕΠ (20,1%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ) ο μέσος ρυθμός υποχώρησης έφτασε σε 9,2% και διαχέεται σε όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες καταστημάτων. Η πτώση στα καταστήματα ειδών διατροφής διαμορφώνεται σε 9,9%, στα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων σε 6,4% και στα «λοιπά καταστήματα» σε 9,4%. Σε ό,τι αφορά στις επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων εμφανίζονται τα παρακάτω ποσοστά πτώσης: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ): 10,1%, πολυκαταστήματα: 13,8%, ένδυση - υπόδηση: 4,7%, φαρμακευτικά - καλλυντικά 13,5% κ.ά.
Η κατρακύλα συνεχίστηκε με αντίστοιχους ή και ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς και κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), ο «εορταστικός τζίρος» κυμάνθηκε στα 6,8 δισ. ευρώ και ήταν μειωμένος 10% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα (2012). Ολοφάνερα προκύπτει το γεγονός ότι οι διάφορες «τεχνικές πωλήσεων», το άνοιγμα των καταστημάτων μέχρι και αργά το βράδυ, η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας στο λιανεμπόριο, είναι μέτρα που στοχεύουν στη συγκέντρωση της επιχειρηματικής πίτας και των κερδών σε ολοένα και λιγότερα χέρια.
Να σημειωθεί το γεγονός ότι στην τελευταία 4ετία (2009 - 2012) η συρρίκνωση του όγκου λιανικών πωλήσεων ξεπέρασε το 45%, με ρυθμούς υπερδιπλάσιους από αυτούς της βύθισης του ΑΕΠ (20,1%).