Στη Βουλή θα κατατεθούν οι τροποποιήσεις των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων, ώστε να ξεκινήσει ένα νέο «πάρτι» κερδοφορίας για τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους με παραχώρηση δισ. ευρώ και νέα δυσβάσταχτη αύξηση των διοδίων.
Ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, δήλωσε ότι οι συμβάσεις που θα έρθουν στη Βουλή για την επανεκκίνηση των έργων
είναι «προϊόν μίας πολύπλοκης διαπραγμάτευσης, δύσκολης και δαιδαλώδους οικονομικής προσπάθειας στην οποία συμμετείχαν πάρα πολλοί παράγοντες».
Έως και 62,5% φτάνουν οι αυξήσεις στα διόδια από 1/1/2014:
-
Στον «αυτοκινητόδρομο Αιγαίου», αύξηση στα διόδια της Πελασγίας 29,63% και Μοσχοχωρίου 33,33%.
-
Στη «Νέα Οδό» αύξηση στα διόδια Αφιδνών 59,52%, Καπανδριτίου 58,33%, Μαλακάσας 61,17%, Οινοφύτων 62,50% και Θηβών 55%.
-
«Ελευσίνα- Κόρινθος», στα διόδια Ελευσίνας η αύξηση θα είναι 31,25% και του Ισθμού 12,50%.
Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική αφού το Δημόσιο θα καταβάλει άμεσα 1,8 δισ. ευρώ, για την επανέναρξη των έργων, ενώ οι σχετικές συμβάσεις προβλέπουν ότι εάν τα έσοδα που θα προκύψουν δεν είναι αρκετά, το Δημόσιο θα παράσχει τα έσοδά του σε βάθος 30ετίας, ύψους 8,5 δισ. ευρώ.
Άμεσα το Δημόσιο θα καταβάλει 638 εκατ. ευρώ ως
αποζημίωση των κατασκευαστικών κοινοπραξιών για τη διακοπή των έργων.
Στη συνέχεια θα δώσει το υπόλοιπο 1,2 δισ. ευρώ για να συνεχιστούν τα
έργα. Έτσι ο «αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» θα λάβει 433 εκατ. ευρώ, η
«Ολυμπία οδός» 250 εκατ. ευρώ, η «Νέα οδός» 279 εκατ. ευρώ και η
«Κεντρική οδός» 237 εκατ. ευρώ.