Εκλεισε και τυπικά η διαδικασία έρευνας που είχε κινήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά της Ελλάδας σχετικά με τα μέτρα χρηματοδότησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ από το ελληνικό δημόσιο καθώς κατέληξε ότι «ήταν σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις».
Τα μέτρα αυτά αφορούσαν κατ' αρχήν τη διαγραφή του χρέους του ΟΣΕ ύψους 14,3 δισ. ευρώ, το οποίο προστέθηκε στο κρατικό δημόσιο χρέος, την ετήσια
επιχορήγηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά και τη διαδικασία μετακίνησης των υπαλλήλων των δύο εταιρειών σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, στο πλαίσιο των προγραμμάτων «εξυγίανσης» που είχαν υλοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Συνολικά το κόστος για το ελληνικό δημόσιο έφτασε τα 15,719 δισ. ευρώ.
Με την εταιρεία «καθαρή» από χρέη και την υπόθεση να κλείνει και τυπικά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο πρωθυπουργός της Ιταλίας, Πάολο Τζεντιλόνι, ανακοίνωσε προχτές στη Γερουσία της χώρας του ότι στις αρχές Ιούλη θα υπογράψει μαζί με τον Ελληνα πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα «τη συμφωνία με την οποία οι σιδηρόδρομοί μας αποκτούν ένα σημαντικό μέρος των ελληνικών σιδηροδρομικών μεταφορών».
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε το «Reuters», ο Ιταλός πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο ταξίδι που πραγματοποίησε στην Κίνα, λέγοντας συγκεκριμένα:
«Στην Κίνα ήμουν πολύ προσεκτικός, ώστε να μην προκύψει αντίθεση ανάμεσα στη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν κινεζικές επενδύσεις σε κάποια ιταλικά λιμάνια, με την πραγματικότητα της αγοράς του λιμένα του Πειραιά, από μέρους Κινέζων επενδυτών.
Το λιμάνι της Αθήνας πρέπει να συνδεθεί με το κέντρο της Ευρώπης και εμείς θα συμβάλουμε σε αυτό»...
Σάββατο 17 Ιούνη 2017