Οι μπίζνες ανάμεσα σε κινεζικούς και ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους βρίσκονται στο επίκεντρο της τριήμερης επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί από σήμερα στην Ελλάδα ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ.
Στις επαφές που θα έχει, αναμένεται να εκφράσει το ενδιαφέρον μεγάλων κινεζικών επιχειρήσεων για λιμάνια, αεροδρόμια σιδηρόδρομους, οδικούς άξονες, θαλάσσιες
μεταφορές, «logistics», ναυπηγική βιομηχανία και τουρισμό.
Η ελληνική κυβέρνηση προσφέρει στους επίδοξους επενδυτές υποδομές στρατηγικής σημασίας και πολύ φθηνή εργασία. Η Κίνα επιδιώκει να χρησιμοποιήσει την Ελλάδα ως πύλη εισόδου για τη μεταφορά των προϊόντων της προς την Ευρώπη, ενώ η ελληνική αστική τάξη προσδοκά να ενισχύσει τη θέση της από αυτή τη διαδικασία, αφού ντόπια μονοπώλια θα συμπράξουν με κινεζικούς κολοσσούς.
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς θα έχει σήμερα κατ’ ιδίαν συνομιλίες με τον Λι Κετσιάνγκ, ενώ θα ακολουθήσει σειρά επαφών μεταξύ των δύο αντιπροσωπειών. Αύριο οι δύο πρωθυπουργοί θα μεταβούν στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ κατόπιν θα απευθύνουν χαιρετισμό στο Ελληνοκινεζικό Φόρουμ Ναυτιλιακής Συνεργασίας. Το Σάββατο, ο Κινέζος πρωθυπουργός θα βρίσκεται στο Ηράκλειο Κρήτης, καθώς υπάρχει έντονο κινεζικό ενδιαφέρον για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Εκτός από τις επίσημες συνομιλίες, το πρόγραμμα περιλαμβάνει την υπογραφή 19 επιχειρηματικών συμφωνιών, ύψους άνω των 6,4 δισ. δολαρίων. Ένα μεγάλο μέρος αυτών των συμφωνιών συνδέεται με τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και αφορά τη χρηματοδότηση από κινεζικές τράπεζες της κατασκευής πλοίων για λογαριασμό ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών σε κινεζικά ναυπηγεία.
Το κινεζικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον ΟΛΠ, που ήδη η COSCO ελέγχει ένα μεγάλο μέρος της εμπορικής δραστηριότητας του λιμανιού, στο Ελληνικό, στο αεροδρόμιο Καστελλίου, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στον ΑΔΜΗΕ.
902.gr
Στις επαφές που θα έχει, αναμένεται να εκφράσει το ενδιαφέρον μεγάλων κινεζικών επιχειρήσεων για λιμάνια, αεροδρόμια σιδηρόδρομους, οδικούς άξονες, θαλάσσιες
μεταφορές, «logistics», ναυπηγική βιομηχανία και τουρισμό.
Η ελληνική κυβέρνηση προσφέρει στους επίδοξους επενδυτές υποδομές στρατηγικής σημασίας και πολύ φθηνή εργασία. Η Κίνα επιδιώκει να χρησιμοποιήσει την Ελλάδα ως πύλη εισόδου για τη μεταφορά των προϊόντων της προς την Ευρώπη, ενώ η ελληνική αστική τάξη προσδοκά να ενισχύσει τη θέση της από αυτή τη διαδικασία, αφού ντόπια μονοπώλια θα συμπράξουν με κινεζικούς κολοσσούς.
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς θα έχει σήμερα κατ’ ιδίαν συνομιλίες με τον Λι Κετσιάνγκ, ενώ θα ακολουθήσει σειρά επαφών μεταξύ των δύο αντιπροσωπειών. Αύριο οι δύο πρωθυπουργοί θα μεταβούν στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ κατόπιν θα απευθύνουν χαιρετισμό στο Ελληνοκινεζικό Φόρουμ Ναυτιλιακής Συνεργασίας. Το Σάββατο, ο Κινέζος πρωθυπουργός θα βρίσκεται στο Ηράκλειο Κρήτης, καθώς υπάρχει έντονο κινεζικό ενδιαφέρον για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Εκτός από τις επίσημες συνομιλίες, το πρόγραμμα περιλαμβάνει την υπογραφή 19 επιχειρηματικών συμφωνιών, ύψους άνω των 6,4 δισ. δολαρίων. Ένα μεγάλο μέρος αυτών των συμφωνιών συνδέεται με τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και αφορά τη χρηματοδότηση από κινεζικές τράπεζες της κατασκευής πλοίων για λογαριασμό ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών σε κινεζικά ναυπηγεία.
Το κινεζικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον ΟΛΠ, που ήδη η COSCO ελέγχει ένα μεγάλο μέρος της εμπορικής δραστηριότητας του λιμανιού, στο Ελληνικό, στο αεροδρόμιο Καστελλίου, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στον ΑΔΜΗΕ.
902.gr