Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

Ανακοίνωση της Γραμματείας Οδικών Μεταφορών της ΠΑΣΕΒΕ για τις ρυθμίσεις στα ταξίΑδιαφορούν που η μεγάλη πλειοψηφία του κλάδου κινδυνεύει να μείνει χωρίς δουλειά ή να υποχρεωθεί εκβιαστικά να ενταχθεί στις ΑΕ με όρους φτηνού εργαζόμενου.


Ανακοίνωση εξέδωσε η Γραμματεία Οδικών Μεταφορών της ΠΑΣΕΒΕ για τις ρυθμίσεις στα ταξί, 
καταγγέλλοντας τη συγκυβέρνηση που θεσμοθέτησε την απελευθέρωση στον κλάδο προς όφελος των μεγάλων επιχειρήσεων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Με την ψήφο ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ και την ανοχή του ΣΥΡΙΖΑ, 
νομοθετήθηκαν μια σειρά ρυθμίσεις που ολοκληρώνουν τις διατάξεις του νόμου 4070/2012 που θεσμοθέτησε τη λεγόμενη απελευθέρωση στον κλάδο μας.
Επιβεβαιώνεται η προειδοποίηση των αγωνιστικών δυνάμεων, της ΠΑΣΕΒΕ, 
όταν όλοι πανηγύριζαν για τη σωτηρία του κλάδου,
ότι εφόσον έγινε η αρχή ήταν θέμα λίγου χρόνου με τις ανάλογες τροπολογίες να υλοποιηθεί ο στόχος της παράδοσης του κλάδου σε επιχειρηματικά σχήματα.
  • Με τις διατάξεις του 4093/2012 (Μεσοπρόθεσμο), έγινε η πρώτη τροποποίηση και δόθηκε η δυνατότητα σε τουριστικές επιχειρήσεις και γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων να μισθώνουν τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητά τους και με αυτόν τον τρόπο να εκτοπίσουν από τη δουλειά τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους στα ΤΑΞΙ.
  • Με τις νέες ρυθμίσεις, εξειδικεύονται και καθορίζονται ζητήματα σχετικά με τα διακριτικά γνωρίσματα των Ε.Ι.Χ., που θα εκμισθώνουν τα τουριστικά γραφεία και τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, καθώς και ζητήματα σχετικά με τους οδηγούς τους. 
    Η εφαρμογή τους θα οδηγήσει στη μεταφορά ενός σημαντικού μεριδίου της δουλειάς μας στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και στις τουριστικές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι στα ΤΑΞΙ να χάσουν τη δουλειά τους. Η θέσπιση περισσότερων τυπικών προσόντων για τους οδηγούς δεν αλλάζει την ουσία.
  • Με τη δημιουργία μιας ακόμα τρίτης κατηγορίας Ε.Δ.Χ., της λεγόμενης ΕΙΔΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ χωρίς ταξίμετρο, με 5-7 θέσεις δηλαδή λιγότερες από τα ΤΑΞΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ αλλά με τους ίδιους όρους λειτουργίας, ένα ακόμα μερίδιο της δουλειάς, που σήμερα είναι στα χέρια μας, θα μεταφερθεί σε επιχειρηματικά σχήματα.
  • Προχωρεί παραπέρα τη λεγόμενη απελευθέρωση με την παραχώρηση της δυνατότητας ίδρυσης ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ στον κλάδο του ΤΑΞΙ. Η πρόβλεψη για τη δυνατότητα ίδρυσης και συνεταιρισμών είναι άνευ αξίας, οι οικονομικοί όροι και το καθεστώς λειτουργίας των συνεταιρισμών είναι δυσμενέστερο από αυτό των ΑΕ. Η εφαρμογή του θα οδηγήσει ανεξάρτητα από το ρυθμό υλοποίησης στην κυριαρχία μονοπωλιακών επιχειρήσεων στον κλάδο. Οι όποιοι περιορισμοί τίθενται είτε σχετικά με τις έδρες - ενιαίες διοικητικές μονάδες, είτε με τον αριθμό ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων που απαιτείται για τη σύσταση ΑΕ, είτε με την πρόβλεψη ότι μέτοχοι μπορούν να γίνουν μόνο ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ, είτε με την παραχώρηση κατά χρήση των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων κλπ, δεν αλλάζουν την ουσία.
Ένας λόγος που υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί είναι για να διευκολύνουν τη συνδικαλιστική ηγεσία (Λυμπερόπουλος, Δήμου κλπ), που πρόσκειται στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, να παρουσιάσει ότι κάτι πέτυχε για την προστασία του κλάδου. 
Εξάλλου είναι σίγουρο ότι όπως έχει γίνει επανειλημμένα, στην πορεία και αυτοί θα αρθούν μέσα από τροπολογίες.
Με το σύστημα των ΤΑΞΙ χωρίς μετρητή και με τις προμισθώσεις καταργείται έμμεσα το ενιαίο κόμιστρο.
  • Γίνονται ρυθμίσεις σχετικά με τα ραδιοταξί. Διαφωνούμε με τη διάταξη που επιτρέπει μόνο σε ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. να συμμετέχουν στη σύσταση και εκμετάλλευση των Ραδιοταξί. Μέχρι σήμερα σχεδόν σε όλους τους συνεταιρισμούς Ρ/Τ έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν και οδηγοί που έχουν μισθώσει και εκμεταλλεύονται νόμιμα τα ΤΑΞΙ. Να δοθεί και σε αυτούς αυτό το δικαίωμα γιατί με τη ρύθμιση αυτή βλάπτονται επαγγελματικά.
  • Αυξάνει κατά 2 χρόνια τα όρια ηλικίας οδήγησης των οδηγών ΤΑΞΙ στα 69, των λεωφορείων στα 67 και των σχολικών στα 65, τα προσαρμόζει στην αύξηση των ορίων της συνταξιοδότησης.
Τα παραπάνω μέτρα τα απαιτούσαν πολλοί επιχειρηματίες και κυρίως ο ΣΕΤΕ, ο συλλογικός εκπρόσωπος των μεγάλων επιχειρήσεων τουρισμού και ενοικίασης αυτοκινήτων που ετοιμάζονται να εισβάλουν στον κλάδο. Αυτών τα αιτήματα και συμφέροντα εξυπηρετεί η κυβέρνηση.
Οι συμβιβασμένοι της Ομοσπονδίας και του ΣΑΤΑ, δεν λένε κουβέντα για τα νέα μέτρα.ΑΦΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ 2 ΧΡΟΝΙΑ πανηγυρίζουν ότι έσωσαν τον κλάδο, το τελευταίο διάστημα το μόνο που κάνουν σε συνεργασία με την κυβέρνηση και διάφορους επιχειρηματίες είναι να κρατάνε τους συναδέλφους αιχμάλωτους σε αυταπάτες και συγχρόνως συζητάνε πώς ένα κομμάτι από αυτούς θα ωφεληθεί με την ένταξή τους στα επιχειρηματικά σχήματα που ετοιμάζονται σε βάρος της πλειοψηφίας των συναδέλφων.
Αδιαφορούν που η μεγάλη πλειοψηφία του κλάδου κινδυνεύει να μείνει χωρίς δουλειά ή να υποχρεωθεί εκβιαστικά να ενταχθεί στις ΑΕ με όρους φτηνού εργαζόμενου.
Σκορπάνε αυταπάτες, ιδιαίτερα στους συναδέλφους της περιφέρειας, ότι θα μπορέσουν να συστήσουν εταιρείες και να συνεχίσουν να δουλεύουν όπως πριν.
Κοροϊδεύουν ασύστολα τους συναδέλφους. Οι συνάδελφοι αυτοαπασχολούμενοι που θα ξεγελαστούν και πιστέψουν ότι θα γίνουν επιχειρηματίες, πολύ γρήγορα θα προσγειωθούν ανώμαλα. Θα βρεθούν αντιμέτωποι με νέα αδιέξοδα και χρέη και θα κινδυνεύσουν να χάσουν τη δουλειά τους. Η απελευθέρωση δεν έγινε για τους αυτοαπασχολούμενους.
Όσο συνεχίζεται η φιλομονοπωλιακή πολιτική τόσο θα δυσκολεύεται η ζωή των αυτοαπασχολούμενων, τόσο το μεροκάματο θα βγαίνει και πιο δύσκολα.
Μοναδική προοπτική και για τους αυτοαπασχολούμενους στα ΤΑΞΙ σε αντίθεση με τη κακοπληρωμένη δουλειά και τη φτώχεια που τους καταδικάζει το σημερινό σύστημα, είναι ο Αγώνας για άλλο δρόμο ανάπτυξης της κοινωνίας και της οικονομίας, χωρίς μονοπώλια για δημόσια κοινωνική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα μεταφοράς που θα εξασφαλίζει σταθερή δουλειά, ικανοποιητικό μεροκάματο, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και πλήρη κάλυψη ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
  • Όχι στην παράδοση του κλάδου στο μεγάλο κεφάλαιο.
  • Κατάργηση του νόμου της λεγόμενης απελευθέρωσης.
  • Η άδεια ΤΑΞΙ να μείνει προσωπική.
  • Όχι στην κατάργηση του ενιαίου κομίστρου.
  • Όχι στα πενταθέσια, επταθέσια και εννιαθέσια χωρίς ταξίμετρο και στην ενοικίαση μετά οδηγού.
  • Να σταματήσει κάθε δίωξη ενάντια στους ταξιτδήδες για τη συμμετοχή στην απεργία.
  • Μείωση 50% των ασφαλίστρων στα αυτοκίνητα, αρκετά κερδίζουν οι ασφαλιστικές εταιρίες στην πλάτη μας.
  • Πάγωμα των χρεών προς το δημόσιο και τις τράπεζες. Αναστολή των κατασχέσεων όσο διαρκεί η οικονομική κρίση. Κατάργηση του ανατοκισμού.
  • Επίδομα ανεργίας για τους αυτοαπασχολούμενους στα ταξί που αναγκάζονται να παραδώσουν το ταξί γιατί δεν βγαίνουν.
  • Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους. Ανανέωση τώρα όλων των βιβλιαρίων ανεξάρτητα από τα χρέη.
  • Μείωση κατά 20% των εισφορών και πάγωμα των χρεών προς το ταμείο όσο διαρκεί η κρίση.  Να σταματήσουν οι δικαστικές διώξεις των ασφαλισμένων.
  • Αφορολόγητο όριο στα 20.000 ευρώ, οικογενειακό στα 40.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Αύξηση της φορολογίας των μεγάλων επιχειρήσεων στο 45% άμεσα.
  • Κατάργηση των δημοτικών τελών. Μείωση κατά 30% όλων των τιμολογίων των ΔΕΚΟ. Κατάργηση των διοδίων.
  • Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης, των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συνεχίσουμε στο ίδιο αγωνιστικό δρόμο, που ακολουθήσαμε και στις απεργίες και μετά, να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να παραμερίσουμε τις συμβιβασμένες ηγεσίες.
Παλεύουμε για την κατάργηση των νόμων που διαλύουν τη δουλειά μας.
Η πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ και στο θέμα της απελευθέρωσης και σε όλα τα ζητήματα δεν διορθώνεταιΜόνο ανατρέπεται!».