Σάββατο 9 Απριλίου 2016

Το δρόμο του ΟΛΠ ακολουθεί ο ΟΛΘ και άλλα 10 μεγάλα λιμάνια


Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Α προβλήτα

Στο μεταξύ, το δρόμο του ΟΛΠ ακολουθεί ο ΟΛΘ, ενώ έχουν αρχίσει οι ετοιμασίες για τα λιμάνια Pαφήνας, Βόλου, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας.
Πιο συγκεκριμένα, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε την περασμένη Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ,
Δ. Μακρής, ανέφερε ότι τον Ιούλη αντί για τον Απρίλη, που είχε προγραμματιστεί αρχικά, θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης της ΟΛΘ ΑΕ. Ανέφερε, ακόμα, ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις «για τη διαμόρφωση της νέας σύμβασης παραχώρησης, ενώ μένει να δοθεί η τελική έγκριση στο master plan από το ΔΣ της εταιρείας, ώστε μετά να υποβληθεί στα υπουργεία». Οπως είπε, από τους 8 επιχειρηματικούς ομίλους που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, επικαιροποίησαν τις προτάσεις τους 4, χωρίς να αναφερθεί ποιοι είναι αυτοί.
Οσον αφορά τα 10 μεγάλα λιμάνια, τα οποία ήδη είναι Ανώνυμες Εταιρείες, όπως διαρρέεται από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, για να προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, το Ταμείο είναι διατεθειμένο να συμφωνήσει να πηγαίνει το 2% των εσόδων των Οργανισμών Λιμένων στους τοπικούς δήμους και όχι στο υπουργείο Οικονομικών, όπως συμβαίνει σήμερα. Η πρόταση έγινε προς τους προέδρους των Οργανισμών Λιμένων, με τους οποίους συναντήθηκε ο Στ. Πιτσιόρλας την περασμένη βδομάδα. Ο ίδιος ζήτησε από τους προέδρους μέσα σε τρεις μήνες να καταθέσουν τις τελικές προτάσεις τους για τις χερσαίες ζώνες των λιμανιών και τις διεκδικήσεις που έχουν σε αυτές οι δήμοι, προκειμένου να προχωρήσει απρόσκοπτα τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης.  
Ενώ, στη διάρκεια της συνάντησης, όπως διέρρευσε, έγινε ειδική αναφορά στο Δήμο της Πάτρας, καθώς η αγωνιστική δημοτική αρχή αποτελεί εμπόδιο στην ιδιωτικοποίηση.