Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων: Η ενεργοποίησή του, σύμφωνα με πληροφορίες,
αναμένεται στο β' εξάμηνο 2016, χωρίς ωστόσο σε αυτή τη φάση να προσδιορίζεται
ο ποσοτικός στόχος (αρχικά 50 δισ. ευρώ), προφανώς και λόγω των περιουσιακών
στοιχείων που κατέχει το κρατικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στις
τράπεζες. Σε κάθε περίπτωση, στο υπό διαμόρφωση Ταμείο θα περάσει το σύνολο της
κρατικής περιουσίας. Σε αυτήν περιλαμβάνεται το απόθεμα
της κρατικής περιουσίας
που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή η κρατική περιουσία (λιμάνια,
αεροδρόμια, δίκτυα, υποδομές κ.ά.) στο βαθμό βέβαια που δε θα έχει
προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή τους μέχρι την ενεργοποίηση του νέου Ταμείου.
Να υπενθυμίσουμε ισχυρισμούς της συγκυβέρνησης ότι
τμήμα των εσόδων του Ταμείου προβλέπεται να δοθεί τάχα στην ενίσχυση των
ασφαλιστικών ταμείων και σε άλλες παρεμβάσεις, πέρα από την εξυπηρέτηση του
κρατικού χρέους, αλλά είναι κάλπικοι. Στην πραγματικότητα, η μεγάλη μάζα της
κρατικής περιουσίας θα έχει ιδιωτικοποιηθεί μέσω του σημερινού ΤΑΙΠΕΔ και πριν
από την έναρξη της λειτουργίας του νέου Ταμείου, σύμφωνα με τον υπάρχοντα
προγραμματισμό και τις δεσμεύσεις. Να σημειωθεί ότι τα ποσά των
ιδιωτικοποιήσεων μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, μέχρι το τελευταίο σεντ, προορίζονται για την
αποπληρωμή του κρατικού χρέους.
Παράλληλα, στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, πέρα από τα
περιουσιακά στοιχεία που θα ξεμείνουν από το ΤΑΙΠΕΔ, θα περάσουν δημόσια
ακίνητα και κάθε άλλο κρατικό περιουσιακό στοιχείο.
Στην ημερήσια διάταξη οι ιδιωτικοποιήσεις
Μήνυμα στους «επενδυτές» και για την κλιμάκωση του προγράμματος
ιδιωτικοποιήσεων απέστειλε προχτές η συγκυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ,
ο πρόεδρος του οποίου, Στ. Πιτσιόρλας, εκτίμησε ότι μέσα στο α'
εξάμηνο του 2016 θα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι 9 προβλεπόμενες
εκχωρήσεις, δηλαδή περίπου στο ίδιο διάστημα με την έναρξη λειτουργίας του νέου
Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ:
-- 14 περιφερειακά αεροδρόμια: Τις επόμενες μέρες θα υπογραφεί η συμφωνία με τη
γερμανική «Fraport». Το τίμημα είναι 1,23 δισ. ευρώ και θα κατατεθεί όταν
ολοκληρωθεί η παράδοση των αεροδρομίων στους ιδιώτες.
-- ΟΛΠ: Η
τελική ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών ορίστηκε για τις
21/12. Για το λιμάνι του Πειραιά υποψήφιοι επενδυτές είναι τα μονοπώλια της
κινεζικής «Cosco», της δανέζικης «APM Terminals» και η ICTS από
τις Φιλιππίνες.
-- ΔΕΣΦΑ:
Σε σχέση με την εταιρεία διαχείρισης του δικτύου φυσικού αερίου, της οποίας
είχε ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης και είχε ανακύψει πρόβλημα στην
τελική του έγκριση και ολοκλήρωση από τις ευρωενωσιακές αρχές, αναφέρθηκε: «Θα
πρέπει να μεταβιβάσει η SOCAR, που είχε κερδίσει το διαγωνισμό,
ποσοστό τουλάχιστον 16% σε μια άλλη εταιρεία, κατά προτίμηση
ευρωπαϊκή, που να έχει εμπειρία στη διαχείριση δικτύου φυσικού αερίου». Οι
ενδιαφερόμενοι επενδυτές για το 16% του ΔΕΣΦΑ είναι η κοινοπραξία της βελγικής
«Fluxys» με την ισπανική «Enagaz» και η ιταλική «Snap».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016 η όλη
διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί.
-- ΟΛΘ: Η
προετοιμασία προχωράει κανονικά και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών
προγραμματίζεται για τις αρχές Απρίλη.
-- ΤΡΑΙΝΟΣΕ:
Ως ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει ανακοινωθεί η 15η Γενάρη
2016, με πιθανότητα «μικρής καθυστέρησης». Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ,
μέχρι τα μέσα Φλεβάρη η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί.
-- Αστέρας Βουλιαγμένης: Τις επόμενες μέρες θα υποβληθεί το νέο σχέδιο με
βάση και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ώστε να εγκριθεί και να
ολοκληρωθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης. «Εχουμε εργαστεί όλο αυτό το
διάστημα και έχουμε διαπραγματευτεί μια νέα πρόταση με το fund αυτό, το οποίο προσπαθεί
να ικανοποιήσει τα ζητήματα που έθετε η γνωμοδότηση του ΣτΕ και το πετυχαίνει
σε πολύ μεγάλο βαθμό», τονίζεται χαρακτηριστικά.
-- Ελληνικό:
Εχει οριστεί από την κυβέρνηση κεντρικός συντονιστής για την υλοποίηση του
έργου και θα ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2016 η διαδικασία συζήτησης για
βελτιώσεις επί της σύμβασης με τους «επενδυτές».