Επιβεβαιώθηκαν επίσημα πλέον οι φήμες που ήθελαν αλλαγές στον ΟΑΣΘ, κάτι που μπορεί να εξακριβωθεί από τον καθένα, ρίχνοντας μια ματιά στη επίσημη σελίδα του οργανισμού. Τα όσα είχαν ακουστεί και γραφτεί μέσα στο καλοκαίρι για αυξήσεις στα εισιτήρια και όχι μόνο και για τα οποία είχαμε κινητοποιηθεί τον Ιούλιο επιβεβαιώθηκαν. Οι κύριες αλλαγές που θα ισχύσουν από 1η Οκτώβρη έχουν ως εξής:
▪ Το εισιτήριο των 0,80 ανεβαίνει στο 1 ευρώ.
▪ Το εισιτήριο μιας μετεπιβίβασης από 0,90 ανεβαίνει στα 1,20 ευρώ και ο χρόνος μετεπιβίβασης μειώνεται από 90 λεπτά σε 70.
■ Θεσπίζονται νέα εισιτήρια:
▪ Εισιτήριο δύο μετεπιβιβάσεων διάρκειας 90 λεπτών με τιμή 1,50 ευρώ.
▪ Εισιτήριο τριών μετεπιβιβάσεων διάρκειας 2 ωρών με τιμή 2 ευρώ.
■ Το πρόστιμο ανεβαίνει στα 60 ευρώ και σε περίπτωση που δεν πληρωθεί εντός 60 ημερών από την ημερομηνία επιβολής του, θα πενταπλασιάζεται και θα πηγαίνει στην εφορία για να εισπραχθεί ως δημόσιο έσοδο.
■ Χτύπημα δέχονται και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, αφού έχει αποφασισθεί αναδρομική μείωση των αποδοχών τους κατά 5% για το 2014, ενώ η μείωση αυτή θα αυξηθεί μέσα από την τροποποίηση των δρομολογίων και τον περιορισμό των νυχτερινών, των αργιών κ.λπ.
Να σημειωθεί επίσης πως προβλέπεται μείωση προσωπικού από 2700 άτομα σε 2400, κυρίως λόγω συνταξιοδότησης και μη πρόσληψης αντικαταστατών.
Οι παραπάνω αλλαγές πραγματοποιούνται προκειμένου να μειωθεί η κρατική χρηματοδότηση προς τον ΟΑΣΘ και κατά συνέπεια ο οργανισμός πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερη οικονομική αυτοτέλεια, κοινώς να εξασφαλίσει τα έσοδά του ο ίδιος, το οποίο θα το πετύχει μέσω των παραπάνω μέτρων.
Ας μιλήσουμε συγκεκριμένα:
Ενώ η κρατική χρηματοδότηση για κάθε χρονιά κατά την περίοδο 2008-2013 ήταν στο ύψος των 135 εκατομμυρίων ευρώ, σταδιακά για τα επόμενα χρόνια θα μειώνεται και θα διαμορφωθεί ως εξής:
● 53,2 εκατ. ευρώ το 2015
● 47 εκατ. ευρώ το 2016
● 44,1 εκατ. ευρώ το 2017
Με άλλα λόγια για το διάστημα 2014-2017 η κρατική χρηματοδότηση προς τον ΟΑΣΘ θα μειωθεί κατά 250 εκατομμύρια περίπου.
Η ρίζα του προβλήματος πηγάζει από το γεγονός πως ο ΟΑΣΘ είναι μια μετοχική, ιδιωτική επιχείρηση και σαν τέτοια έχει ως κίνητρο και αυτοσκοπό την κερδοφορία των μετόχων της και όχι την εξυπηρέτηση του κοινού. Συγκεκριμένα να αναφέρουμε πως οι μέτοχοι εισπράττουν μέρισμα 16 εκατομμύρια ευρώ. Η διαπραγμάτευση με το υπουργείο μεταφορών για μείωση αυτού του ποσού κατά 3,2 εκατομμύρια, κατέληξε τελικά σε μείωση μόνο κατά 400.000 ευρώ. Έτσι λοιπόν: Το επιβατικό κοινό το επιβαρύνουμε, αλλά τα μερίσματα των μετόχων δεν τα πειράζουμε!
Επίσης, διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά, ότι όχι μόνο η φορολογία είναι εξοντωτική για το λαό, αλλά τα όσα εισπράττονται από το κράτος σε όλο και μικρότερο βαθμό διοχετεύονται για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Στην περίπτωση του ΟΑΣΘ λοιπόν κόβονται τα κρατικά κονδύλια (που προέρχονται από χρήματα του λαού φυσικά) και ο λαός πρέπει στην ουσία να ξαναβάλει το χέρι στην τσέπη για τη μετακίνησή του, τη στιγμή που ήδη υπάρχει κόσμος που δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει τη συγκοινωνία.
Απαιτείται κοινή πάλη του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, αφού και οι μεν και οι δε πλήττονται από τη σημερινή πολιτική. Χρειάζεται δημόσιος φορέας αστικών συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει φτηνές, σύγχρονες, ασφαλείς συγκοινωνίες, δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους συνταξιούχους, αξιοπρεπείς μισθούς και εργασιακά δικαιώματα για το προσωπικό του ΟΑΣΘ.
Υπό αυτές τις συνθήκες έχει προγραμματιστεί κινητοποίηση στον ΟΑΣΘ (Παπαναστασίου με Μπότσαρη) την Πέμπτη 25 Σεπτέμβρη, στις 10:00 από Λαϊκές Επιτροπής, Επιτροπές Ανέργων και το Π.Α.ΜΕ.
Κύρια αιτήματα:
+ Μείωση 50% στα εισιτήρια.
+ Δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, μαθητές, φοιτητές.
+ Να συνεχίσουν να διαγράφονται τα πρόστιμα που προσκομίζουμε στον ΟΑΣΘ.
+ Κανένα πρόστιμο στην εφορία.
http://laikiepitropiedi.blogspot.gr/
▪ Το εισιτήριο των 0,80 ανεβαίνει στο 1 ευρώ.
▪ Το εισιτήριο μιας μετεπιβίβασης από 0,90 ανεβαίνει στα 1,20 ευρώ και ο χρόνος μετεπιβίβασης μειώνεται από 90 λεπτά σε 70.
■ Θεσπίζονται νέα εισιτήρια:
▪ Εισιτήριο δύο μετεπιβιβάσεων διάρκειας 90 λεπτών με τιμή 1,50 ευρώ.
▪ Εισιτήριο τριών μετεπιβιβάσεων διάρκειας 2 ωρών με τιμή 2 ευρώ.
■ Το πρόστιμο ανεβαίνει στα 60 ευρώ και σε περίπτωση που δεν πληρωθεί εντός 60 ημερών από την ημερομηνία επιβολής του, θα πενταπλασιάζεται και θα πηγαίνει στην εφορία για να εισπραχθεί ως δημόσιο έσοδο.
■ Χτύπημα δέχονται και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, αφού έχει αποφασισθεί αναδρομική μείωση των αποδοχών τους κατά 5% για το 2014, ενώ η μείωση αυτή θα αυξηθεί μέσα από την τροποποίηση των δρομολογίων και τον περιορισμό των νυχτερινών, των αργιών κ.λπ.
Να σημειωθεί επίσης πως προβλέπεται μείωση προσωπικού από 2700 άτομα σε 2400, κυρίως λόγω συνταξιοδότησης και μη πρόσληψης αντικαταστατών.
Οι παραπάνω αλλαγές πραγματοποιούνται προκειμένου να μειωθεί η κρατική χρηματοδότηση προς τον ΟΑΣΘ και κατά συνέπεια ο οργανισμός πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερη οικονομική αυτοτέλεια, κοινώς να εξασφαλίσει τα έσοδά του ο ίδιος, το οποίο θα το πετύχει μέσω των παραπάνω μέτρων.
Ας μιλήσουμε συγκεκριμένα:
Ενώ η κρατική χρηματοδότηση για κάθε χρονιά κατά την περίοδο 2008-2013 ήταν στο ύψος των 135 εκατομμυρίων ευρώ, σταδιακά για τα επόμενα χρόνια θα μειώνεται και θα διαμορφωθεί ως εξής:
● 53,2 εκατ. ευρώ το 2015
● 47 εκατ. ευρώ το 2016
● 44,1 εκατ. ευρώ το 2017
Με άλλα λόγια για το διάστημα 2014-2017 η κρατική χρηματοδότηση προς τον ΟΑΣΘ θα μειωθεί κατά 250 εκατομμύρια περίπου.
Η ρίζα του προβλήματος πηγάζει από το γεγονός πως ο ΟΑΣΘ είναι μια μετοχική, ιδιωτική επιχείρηση και σαν τέτοια έχει ως κίνητρο και αυτοσκοπό την κερδοφορία των μετόχων της και όχι την εξυπηρέτηση του κοινού. Συγκεκριμένα να αναφέρουμε πως οι μέτοχοι εισπράττουν μέρισμα 16 εκατομμύρια ευρώ. Η διαπραγμάτευση με το υπουργείο μεταφορών για μείωση αυτού του ποσού κατά 3,2 εκατομμύρια, κατέληξε τελικά σε μείωση μόνο κατά 400.000 ευρώ. Έτσι λοιπόν: Το επιβατικό κοινό το επιβαρύνουμε, αλλά τα μερίσματα των μετόχων δεν τα πειράζουμε!
Επίσης, διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά, ότι όχι μόνο η φορολογία είναι εξοντωτική για το λαό, αλλά τα όσα εισπράττονται από το κράτος σε όλο και μικρότερο βαθμό διοχετεύονται για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Στην περίπτωση του ΟΑΣΘ λοιπόν κόβονται τα κρατικά κονδύλια (που προέρχονται από χρήματα του λαού φυσικά) και ο λαός πρέπει στην ουσία να ξαναβάλει το χέρι στην τσέπη για τη μετακίνησή του, τη στιγμή που ήδη υπάρχει κόσμος που δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει τη συγκοινωνία.
Απαιτείται κοινή πάλη του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, αφού και οι μεν και οι δε πλήττονται από τη σημερινή πολιτική. Χρειάζεται δημόσιος φορέας αστικών συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει φτηνές, σύγχρονες, ασφαλείς συγκοινωνίες, δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους συνταξιούχους, αξιοπρεπείς μισθούς και εργασιακά δικαιώματα για το προσωπικό του ΟΑΣΘ.
Υπό αυτές τις συνθήκες έχει προγραμματιστεί κινητοποίηση στον ΟΑΣΘ (Παπαναστασίου με Μπότσαρη) την Πέμπτη 25 Σεπτέμβρη, στις 10:00 από Λαϊκές Επιτροπής, Επιτροπές Ανέργων και το Π.Α.ΜΕ.
Κύρια αιτήματα:
+ Μείωση 50% στα εισιτήρια.
+ Δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, μαθητές, φοιτητές.
+ Να συνεχίσουν να διαγράφονται τα πρόστιμα που προσκομίζουμε στον ΟΑΣΘ.
+ Κανένα πρόστιμο στην εφορία.
http://laikiepitropiedi.blogspot.gr/