Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2016

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:Η αύξηση της διάρκειας των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων θα λειτουργήσει σε βάρος των μικρών εμπορικών καταστημάτων

Ολοκληρώθηκε με την ψήφισή του επί της αρχής και επί των άρθρων η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης για τον πτωχευτικό κώδικα, το πλαστικό χρήμα και άλλες διατάξεις, ανάμεσά τους το σταδιακό «ξήλωμα» της κυριακάτικης αργίας. Η συζήτησή του ξεκίνησε την Τετάρτη στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής και ολοκληρώθηκε την
Πέμπτη, ενώ την άλλη εβδομάδα θα εισέλθει στην Ολομέλεια. 
Ειδικότερα, στο άρθρο 116 του νομοσχεδίου, η κυβέρνηση αυξάνει τη συνολική διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων από 20 σε 30 μέρες το χρόνο, ορίζοντας ταυτόχρονα ότι κατά τη διάρκεια των περιόδων αυτών τα καταστήματα θα ανοίγουν «τουλάχιστον δύο Κυριακές».
Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο 4177/2013, προβλέπεται το άνοιγμα για δύο Κυριακές στις ενδιάμεσες εκπτώσεις (από 1 σε κάθε περίοδο), ωστόσο η νέα ρύθμιση, κάνοντας λόγο για «τουλάχιστον δύο Κυριακές», σε συνδυασμό με την πρόβλεψή της για δυνατότητα «ελεύθερης κατανομής μέσα στο έτος» της συνολικής διάρκειας των ενδιάμεσων εκπτώσεων, με απόφαση του εκάστοτε αντιπεριφερειάρχη, ανοίγει διάπλατα το δρόμο για καταμερισμό των 30 ημερών σε περισσότερες από δύο ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδους και για άνοιγμα των καταστημάτων ακόμα περισσότερες Κυριακές...
Το ΚΚΕ καταψήφισε το άρθρο 116. Όπως τόνισε ο ειδικός αγορητής του Κόμματος Σάκης Βαρδαλής, «είμαστε αντίθετοι με την προσπάθεια να συνδυαστεί η εκπτωτική περίοδος και με το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές». Επισήμανε ακόμα ότι «με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις του συγκεκριμένου άρθρου, ενώ στα λόγια διατηρείται η περιοδικότητα των εκπτώσεων, στην πράξη έχουμε διεύρυνση αυτών των περιόδων σε βαθμό που για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα η αγορά να λειτουργεί σε καθεστώς εκπτώσεων.
Το μεγάλο διάστημα των τακτικών εκπτώσεων δεν πρόκειται να ωφελήσει ούτε τους μικρούς εμπόρους ούτε τους εργαζόμενους καταναλωτές, που έχει μειωθεί η καταναλωτική τους δύναμη εξαιτίας των μεγάλων μειώσεων των εισοδημάτων τους.
Η αύξηση της διάρκειας των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων θα λειτουργήσει σε βάρος των μικρών εμπορικών καταστημάτων που δεν μπορούν να αντέξουν στον ανταγωνισμό και στις δυνατότητες των μεγαλεμπόρων και των πολυκαταστημάτων».