Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

ΑΣΓΜΕ:Δημιουργείται ένα αντιπαιδαγωγικό μπάχαλο όπου τα μαθήματα γίνονται από όποιον εκπαιδευτικό περισσεύουν οι ώρες του

Να μαζικοποιήσουν τους Συλλόγους Γονέων με τη συμμετοχή τους στις αρχαιρεσίες που διεξάγονται το διάστημα αυτό σε όλη τη χώρα, για να διεκδικήσουν λύσεις και να ενισχυθεί η δράση ενάντια στην αντιλαϊκή εκπαιδευτική πολιτική καλεί τους γονείς το  ΔΣ της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ).
Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ, που συνεδρίασε το Σάββατο
12 Νοέμβρη 2016, εξέδωσε  στην παρακάτω ανακοίνωση για την σημερινή κατάσταση στα σχολεία και την εκπαίδευση γενικότερα:
«Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η καθημερινότητα είναι αδίστακτη και μας φέρνει συνεχώς στην επιφάνεια τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων και της εκπαίδευσης και όλα δείχνουν ότι η "κανονικότητα" για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση, είναι απροκάλυπτο ψέμα.
Να γιατί:
Οι γονείς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο συνεχίζουν να "χρηματοδοτούν" την Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία βάζοντας βαθιά το χέρι στη τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών τους.
Αυτή τη στιγμή έχουν προσληφθεί 16.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ενώ πέρυσι 23.000! Τα κενά αυτά ισοδυναμούν με χιλιάδες διδακτικές ώρες που χάνονται, με λαϊκή ανάγκη για μόρφωση που μένει ανικανοποίητη, με χιλιάδες απολύσεις εκπαιδευτικών.
Κλείνουν δεκάδες τμήματα ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Ουσιαστικά διώχνονται παιδιά από τα σχολεία τους ή αναγκάζονται να παρακολουθήσουν τομείς ή ειδικότητες που δεν ήταν στην επιλογή τους.
Ακόμη υπάρχουν ΕΠΑΛ με ελλείψεις εκπαιδευτικών και βιβλίων σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Δημιουργείται κυριολεκτικά ένα αντιπαιδαγωγικό μπάχαλο όπου τα μαθήματα γίνονται από όποιον εκπαιδευτικό περισσεύουν οι ώρες του και όχι με κριτήριο την επιστημονική-παιδαγωγική του ειδίκευση.
Στα Δημοτικά σχολεία, οι δάσκαλοι αναγκάζονται να κάνουν Φυσική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά, κ.α. Η κατάργηση του υπεύθυνου δασκάλου για το ολοήμερο, το τινάζει στον αέρα, αλλά και όλο το πρωινό πρόγραμμα.
Υπάρχει έλλειψη υποδομών σε πολλά Δημοτικά Σχολεία που δεν ήταν ΕΑΕΠ όπως π.χ αίθουσα πληροφορικής, Η/Υ κ.α.
Η ίδια κατάσταση υπάρχει στα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Βαφτίζει το κρέας ψάρι η κυβέρνηση για τις δήθεν προοδευτικές ρυθμίσεις της. Και εδώ λείπουν εκπαιδευτικοί. Και εδώ οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να διδάσκουν μαθήματα, άσχετα με το επιστημονικό τους αντικείμενο (2η και 3η ανάθεση).
Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν την απαραίτητη στήριξη. Τα ειδικά σχολεία άνοιξαν μόνο για τον αγιασμό. Όσες λαϊκές οικογένειες μπορούν, βάζουν το χέρι στην τσέπη για να βοηθήσουν τα παιδιά τους.
Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε βοηθητικό προσωπικό (πρωινές καθαρίστριες, τραπεζοκόμους, σχολικούς φύλακες, σχολικούς τροχονόμους κ.τ.λ) με κίνδυνο σοβαρών προβλημάτων υγιεινής και ασφάλειας των παιδιών.
Υπάρχουν περιοχές όπου τα προβλήματα υποδομής τόσο σε επίπεδο κτιρίων και εγκαταστάσεων όσο και σε επίπεδο εργαστηρίων και εξοπλισμού είναι ιδιαίτερα οξυμένα με αποτέλεσμα να καθιστούν την διδασκαλία των μαθημάτων προβληματική.
Είναι άμεση ανάγκη να προβλέψει η κυβέρνηση έκτακτη χρηματοδότηση, ώστε:
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία κανονικά.
  • Όλες οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ και όλες οι ομάδες προσανατολισμού στα ΓΕΛ να λειτουργήσουν κανονικά ώστε κανένα παιδί να μην αποκλειστεί.
  • Να λειτουργήσουν άμεσα η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη χωρίς χρονικούς περιορισμούς.
  • Να ανοίξουν και να λειτουργήσουν όλα τα ειδικά σχολεία, οι δομές παράλληλης στήριξης και τμημάτων ένταξης ώστε να καλύπτονται όλα τα παιδιά.
  • Να ενισχυθούν οικονομικά οι σχολικές επιτροπές ώστε να καλύπτονται όλα τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.
  • Να ενισχυθούν τα σχολεία με τον κατάλληλο εξοπλισμό και τα απαραίτητα εργαστήρια για τη σωστή διδασκαλία των μαθημάτων που τα έχουν ανάγκη.
  • Να προσληφθεί το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό με μόνιμη και σταθερή δουλειά για την υγιεινή και ασφάλεια των παιδιών.
Το όπλο που έχουμε στα χέρια μας είναι η μαζικοποίηση των Συλλόγων Γονέων με τη συμμετοχή μας στις αρχαιρεσίες που διεξάγονται το διάστημα αυτό σε όλη τη χώρα.
Η διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας καθιστά επιτακτική την ανάγκη ενίσχυσης της δράσης μας στην κατεύθυνση αντίθεσης στην αντιλαϊκή εκπαιδευτική πολιτική βάζοντας στο επίκεντρο τα ουσιαστικά προβλήματα τα οποία καθορίζουν συνολικά το μέλλον των παιδιών μας αλλά και τη διεκδίκηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών τους.
Χρειάζονται Σύλλογοι και Ενώσεις Γονέων που θα πρωτοστατούν σε δράσεις και πρωτοβουλίες που θα εμποδίζουν την συνεχιζόμενη υποβάθμιση της εκπαίδευσης και ταυτόχρονα θα ανοίγουν δρόμους για την ολοκληρωμένη μόρφωση των παιδιών μας».