«To "My school" δεν είναι το δικό μας σχολείο, είναι η ψηφιακή έκφραση του νέου σχολείου», τονίζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), για την ψηφιακή πλατφόρμα «My school» στην οποία θα καταγράφονται προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των γονιών τους.
Όπως καταγγέλλει, το πληροφοριακό σύστημα «My School» «είναι ένα γιγαντιαίο πληροφοριακό σύστημα που θα λειτουργήσει ως εργαλείο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Μια βάση δεδομένων όπου:
- οι απεργίες και η “συνεργασιμότητα” των εκπαιδευτικών, οι επιδόσεις, οι έλεγχοι, τα απολυτήρια, οι μετακινήσεις, αλλά και η κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών. Εδώ προσπαθούν να δελεάσουν τους γονείς, λέγοντάς μας ότι μπορούμε να κάνουμε ένα "κλικ" και να βλέπουμε on line τις επιδόσεις και τις απουσίες των παιδιών μας. Λες και θέλουμε να είμαστε on line goneis. Αυτό που έχει κατακτηθεί, η ζωντανή και αμφίδρομη επαφή γονιού και εκπαιδευτικού για τις επιδόσεις, τη συμπεριφορά του παιδιού μας δεν μπορεί να την καλύψει ένα "νεκρός" υπολογιστής. Ούτε στόχος μας είναι η "σπιουνιά". Αναρωτιόμαστε, το on line σύστημά τους βλέπει τον μαθητή να υποσιτίζεται;
- Τα τμήματα και τα σχολεία θα φτιάχνονται στη λογική των αριθμών και όχι των πραγματικών αναγκών. Π.χ. αν έχουμε 45 παιδιά σε μια τάξη δεν θα μπαίνουν 2 τμήματα, αλλά θα φτιάχνεται 1 και τα υπόλοιπα παιδιά θα στέλνονται σε άλλο σχολείο. Θα εξυπηρετείται έτσι η γρήγορη "διάθεση" των εκπαιδευτικών ανά περιφέρεια, αφού θα περισσεύουν.
- Το κάθε σχολείο ως μαγαζάκι θα ανεβάζει τις επιδόσεις του, τις "δράσεις" και τις "καινοτομίες του", προκειμένου να ψαρεύει πελάτες. Π.χ. τα project, τα πολύχρωμα προγράμματα της ΕΕ. Καλώς ήρθατε στο virtual σχολείο, της ψηφιακής σαλάτας, της αυτονομίας που θα έχει να βρίσκει χορηγούς και
- ο κάθε μαθητής και εκπαιδευτικός θα φτιάχνει το "προφίλ" του, το portfolio του, στο όνομα της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης, εσωτερικής και εξωτερικής. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ σας παραθέτουμε τι λέει ότι είναι η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα "e-me" (κομμάτι του e-school)… "Είναι ένα ψηφιακό περιβάλλον που θα παρέχει το "χώρο" και τα "εργαλεία" για να εξυπηρετεί και να αναβαθμίζει αυτό που ήδη συμβαίνει στο σχολείο. Θα είναι ο προσωπικός χώρος κάθε μαθητή και κάθε εκπαιδευτικού. Ένας ψηφιακός χώρος συνάντησης και συνεργασίας. Το ατομικό αποθετήριο περιεχομένου και εφαρμογών. Αλλά και ένας χώρος προβολής της δουλειάς τους". Αυτό το portfolio θα τους ακολουθεί μια ζωή, γι’ αυτό είναι απαραίτητο το ΑΜΚΑ. Είναι ο "σύνδεσμος" του νέου ανθρώπου ως μαθητή και ως εργαζόμενου αύριο… (Ο ΑΜΚΑ είναι ευρέως αναζητήσιμος από τον καθένα από σχετική ιστοσελίδα)».Η ΑΣΓΜΕ καλεί όλες τις Ομοσπονδίες, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους: «Να ανοίξουν το θέμα σε πλατιές συζητήσεις μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς για να αποκαλυφθεί η ουσία του Μy school. Να πάρουν αποφάσεις παρεμπόδισης ή και ακύρωσής αυτού που είναι σήμερα το Μy school (π.χ. δεν δίνουμε ΑΜΚΑ), αλλά και αυτού που θα εξελιχθεί. Όλους τους εκπαιδευτικούς να μη δεχτούν το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ και την ψηφιακή του έκφραση, το Μy school, ως μονόδρομο. Με γενναιότητα, μέσα και έξω από την τάξη, μαζί με γονιούς και μαθητές, να αποδείξουν ότι η παιδαγωγική δεν είναι μια σούπα από μπιχλιμπίδια και δεξιότητες».